Noua tendinţă în lumea auto este de a a face lucrurile mai compacte, diametral opusă de mentalitatea americanilor în privinţa SUV-urilor. Dar criza auto schimbă planuri şi concepţii şi Cadillac, părintele opulentului Escalade, prezintă astăzi SRX, un SUV ce joacă în liga lui BMW X3, Audi Q5 sau Mercedes GLK.
Noul Cadillac SRX păstrează fidel liniile conceptului Provoq, afişat la Salonul de la Detroit din 2008 şi este un crossover care păstrează pedigree-ul Cadillac, dar se îndepărtează de vechiul model ce purta denumirea SRX, care era de fapt un wagon. Grila şi blocurile optice aduc aminte, destul de evident, de fraţii CTS şi STS şi cultivă acea imagine de bad boy cu care Cadillac se afişează în ultima vreme.
Faţă de studiul tehnologic Provoq, ce beneficia de un tren de rulare electric împrumutat de la Chevrolet Volt, SRX se prezintă cu un tren de rulare convenţional şi cu două propulsoare V6 pe benzină, de 2.8 litri turbo de 300 CP, respectiv 3 litri aspirat cu 260 CP. Ambele unităţi vor fi cuplate la o transmisie automată cu 6 rapoarte ce va transmite puterea, în standard, către roţile din faţă. Tracţiunea integrală este oferită ca opţional şi va veni cu un diferenţial electronic pentru o dispunere şi mai bună a puterii.
Din punct de vedere al gadgeturilor, noul model oferă faruri adaptive, ecran multifuncţional pop-up ce poate reda imagini 3D, hard disc pentru stocarea fişierelor audio şi ecrane integrate pentru locurile din spate.
Noul model estei expus la Salonul de la Detroit şi va intra în producţia la jumătatea lui 2009, urmând ca vânzările să debuteze în luna august.